رکورد تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر در شرکت فکا

 رکورد تاریخی تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر در شرکت کشت و دامداری فکا

شرکت کشت و دامداری فکا متعلق به شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین جایگاه ویژه ای در صنعت پرورش گاو شیری دارد، اکنون پس از تولید، فرآورده های ژنتیکی، به بار نشستن محصول نتاج این فرآورده ها در سطح تجاری را با تولید ۲۰۰ تن شیر روزانه شاهد است.
سال جاری با وجود آنکه مقارن با آغاز طرح های توسعه شرکت در سایر استانها و نیز دوره ای جدید از کار و تلاش و بسیار پرمشغله بوده است، لیکن این امر موجب چشم پوشی از ماموریت اصلی شرکت در راه توسعه کمی و کیفی تولید و فعالیت جاری آن نگردیده و نوید گسترش تولید و محصولات شرکت در مقیاس ملی و در پروژه های مختلف استانی شرکت در سال آتی را خواهد داشت.

رشد 33 درصدی تولید و فروش شیر

در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت کشت و دامپروری ملاردشیر، موفق به تولید روزانه 100 تن شیر خام گردید.
براساس این گزارش شرکت ملاردشیر توانست با افزایش تولید و فروش به رشد 33 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل دست یابد.
لازم بذکر است میانگین سرانه تولید شیر در این شرکت به ازای هر راس دام 42 کیلوگرم و مطابق با شاخص صنعت دامپروری ایران و جهان می باشد.

بازدید عضو هیات مدیره شستا از شرکت کشت و دامداری فکا

محمود ملکوتی‌خواه عضو هیات مدیره شستا به همراه مشاور امور پروژه‌ها و بازرس ویژه مدیرعامل شستا با سفر به استان اصفهان از شرکت کشت و دامداری فکا از شرکت‌های وابسته به شستا، هم بازدید کردند.

ملکوتی‌خواه با بیان اینکه شستا پیگیر جدی پایان پروژه‌هاست، گفت: پیشرفت پروژه‌ها را به طور مرتب به شستا گزارش کنید.

وی با اشاره به اینکه فکا، دومین دامپروری بزرگ کشور است، افزود: برای اینکه به قطب علمی تولید جنین‌های آزمایشگاهی تبدیل بشوید، شستا حمایت جدی خواهد کرد.

عضو هیات‌مدیره شستا با بیان اینکه، تخمک‌گیری از دام زنده برای اولین بار در کشور توسط شرکت کشت و دام فکا انجام شده است، تصریح کرد: به ازای هر جنین بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار صرفه جویی ارزی می‌شود و تمام این تکنولوژی بومی‌سازی شده است و اولین محموله ژنتیکی کشور را هم به جمهوری آدربایجان صادر کردیم.

وی در ادامه افزود: قیمت صادراتی این محصولات ژنتیکی نسبت به قیمت جهانی کمتر و در حدود یک پنجم آن است که مزیت رقابتی برای شرکت دارد.

در این نشست جلیل‌نژاد مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا، به پروژه تکثیر نژادهای بومی اشاره کرد و گفت: در پروژه تکثیر نژادهای بومی در حال انقراض ایران به صورت رایگان مشارکت داریم و با استفاده از این تکنولوژی بومی نژادهای در حال انقراض را تکثیر می‌کنیم.

وی به روش انجماد جنین و ساخت محیط کشت اشاره کرد و افزود: این پروژه از پروژه هایی است که در این مجموعه انجام می‌شود و برای اولین بار در کشور انجام شده و کاملا بومی شده‌اند.

گفتنی است شرکت فکا با ۱۱۶۰۰راس دام و تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر، یکی از بزرگترین شرکت های کشت و دام کشور می باشد.

بازدید استاندار قزوین از لوازم خانگی پارس

استاندار قزوین در بازدید از کارخانه لوازم خانگی پارس با بیان اینکه «باید استراتژی جدیدی را در حوزه لوازم خانگی تعریف کنیم» گفت: «استان قزوین را به قطب تولید محصولات این حوزه، تبدیل نماییم. »
به گزارش روابط عمومی لوازم خانگی پارس هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شرکت لوازم خانگی پارس برگزار شد، افزود: استان قزوین در تولید لوازم خانگی ید طولایی داشته و از استانهای مطرح در این زمینه شناخته می‌شود.
جمالی پور گفت: شرکت پارس یکی کارخانه‌های معتبری است که در دهه ۴۰ در این زمینه پایه گذاری شد.
وی اضافه کرد: این شرکت قرار بود با همکاری ژاپنی‌ها به مرکزی برای تولید نیاز کل منطقه در حوزه لوازم خانگی و الکترونیکی تبدیل شود که متاسفانه به دلیل سوء مدیریت در گذشته با چالش‌های جدی مواجه شد و تا مرحله تعطیلی رفت.
استاندار قزوین گفت: در دولت تدبیر و امید با توجه به سیاست حمایت از تولید این شرکت با تغییر مدیریتی مجددا احیا شد و روزانه تولید قابل توجهی در حوزه یخچال و فریزر دارد.
وی افزود: امیدواریم با کمک دولت بتوانیم، بخش ماشین لباسشویی این شرکت را نیز مجددا راه اندازی کنیم و برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغال آن گام برداریم.
جمالی پور گفت: در تبدیل استان قزوین به قطب تولید لوازم خانگی یکی از شرکت‌هایی که در این فرایند مورد توجه قرار می‌گیرد، شرکت پارس است.

استاندار ادامه داد: امیدواریم با حمایت دولت و تدبیر مدیران شرکت بتوانیم این مجموعه را به یک برند بین المللی تبدیل کنیم که در گذشته نیز این چشم انداز برای آن تعریف شده بود.
وی با اشاره به دلایل مشکلات واحدهای برند در استان، گفت: این واحدها که بخش دولتی یا خصولتی هستند به دلیل تغییرات متعدد مدیریتی با چالش‌های جدی مواجه می‌شوند و باید حداقل برای ثبات مدیریت آنها و رفع مشکلاتشان تلاش کرد.

مدیرعامل شرکت لوازم خانگی پارس نیز در این جلسه با اشاره به زیانده بودن این کارخانه در سال ۱۳۹۶ که تولید آن نیز تقریبا متوقف شده بود، گفت: بعد از تغییراتی که در حوزه‌های مختلف تولیدی و اداری کارخانه صورت گرفت توانستیم طی دو سال گذشته زیان انباشته را به سود تبدیل کنیم.
حسین رحمانی نیا با قدردانی از همکاری رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) با این شرکت، گفت: از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در سال‌های اخیر، تامین نقدینگی و مواد اولیه است که همکاری خوبی از سوی مدیران و مسوولان کشوری و استانی در راستای حل مشکلات تولید این کارخانه صورت گرفت.
رحمانی نیا با تاکید بر اینکه کارخانه پارس حتی یک روز حقوق معوق ندارد، گفت: با به روز کردن محصولات تلاش می‌کنیم تا خط تولید لباسشویی را نوسازی کرده و در کنار آن بتوانیم ماشین ظرفشویی را نیز برای رفع نیاز داخل تولید کنیم

حضور شرکت لوازم خانگی پارس در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی

در جریان برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران رحمانی‎نیا گفت: پارس می تواند جای خالی برندهای خارجی را پر کند.

به نقل از روابط عمومی لوازم خانگی پارس، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران آبان ماه 1398 در حالی برگزار شد که ۳۹۴ شرکت داخلی در آن حضور یافتند.

درجریان برگزاری این نمایشگاه انصاری دبیر کل انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی در بازدید از غرفه پارس اظهار داشت: اینکه در میان برندهای ملی و با قدمت، لوازم خانگی پارس همچنان با قدرت در حال تولید است، باعث خوشحالی است.

وی پارس را برندی شناخته شده خواند و افزود: برای کمک به این شرکت باید فعالیتهای بیشتری انجام داد.
در این دیدار رحمانی‌نیا مدیر عامل شرکت لوازم خانگی پارس ضمن معرفی محصول جدید این شرکت گفت: محصولات پارس از کیفیت بالایی برخوردار است و این کارخانه به تازگی گارانتی محصولات خود را یکسال افزایش داده است.

رحمانی نیا ادامه داد: محصولات لوازم خانگی پارس پیش از این با دوسال گارانتی به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شد که با ارتقاء کیفیت قطعات و بهبود فرآیندهای تولید، این مدت به سه سال افزایش یافته است.

نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی امسال به وسعت ۳۷ هزار متر مربع و در ۱۵ سالن برگزار شد.

گفتنی است به اعتقاد ناظران و بازدیدکنندگان علت حضور و استقبال پرتعداد شرکت های تولید کننده داخلی از این نمایشگاه علیرغم عدم تبلیغات مناسب در فضای مجازی وجود رونق تولید در صنعت لوازم خانگی برای شرکت ها تولید کننده داخلی می باشد.

logo new شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین