کلنگ زنی دامداری ۳ هزار رأس مولد کوهرنگ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

کلنگ زنی دامداری ۳ هزار رأس مولد کوهرنگ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

دامداری ۳۰۰۰ رأس مولد شهرستان کوهرنگ با تأمین اعتبار هلدینگ صنایع عمومی تامین در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد.

به گزارش روابط عمومی صنایع عمومی تامین؛

شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تأمین به عنوان هلدینگ تخصصی دامداری و کشاورزی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دارا بودن دومین سهم از بازار شیر خام کشور اقدام به توسعه واحدهای خود در مناطق مستعد و کم برخوردار با هدف رفع محرومیت زدایی نموده است.

بر همین اساس احداث یک  واحد دامداری گاو شیری واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه کوهرنگ با هدف؛ تامین شیر باکیفیت به عنوان خوراک ورودی واحدهای لبنی، تأمین مقداری از شیر و گوشت مورد نیاز منطقه با هدف افزایش بهره وری در دامداری ها و جلوگیری از اتلاف سرمایه تولید کنندگان و ایجاد اشتغال پایدار، همگام با ارتقاء سطح دانش روز در زمینی به مساحت 50 هکتار دستور کار این هلدینگ قرار گرفت.

احداث  این واحد دامداری 3000 رأس مولد (6000 رأس کل گله) با سرمایه گذاری 876 میلیارد تومانی، اشتغال‌زایی 130 نفر به صورت مستقیم و 700 نفر غیر مستقیم، دوره ساخت 24 ماه، دوره بهره برداری 15 سال، با برآورد تولید سالانه 1500 راس گوساله نر پرواری جهت پرواربندی و کشتار، 1500  راس گوساله ماده مولد شیری، تولید سالانه 40 هزار تن شیر خام و تولید 60 هزار تن کود جهت مزارع و باغات می‌باشد.

در این مراسم دکتر صولت مرتضوی از تلاش دولت سیزدهم در عدالت گستری و رفع محرومیت و اشتغالزایی در مناطق محروم خبر داد. دکتر محسن محمدی مدیر عامل هلدینگ صنایع عمومی تامین از ظرفیت این استان برای انجام پروژه های دامپروری و تامین زنجیره تولید خبر داد و افزود تلاش می شود با همکاری واحدهای ذی ربط این دامپروری در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری رسیده و عواید آن نصیب سهامداران شستا و مردم صبور قوم بختیاری گردد.

 

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *