نشست خبری مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین با اصحاب رسانه

ظهر دیروز مورخ 4 شهریور 1402 نشست خبری مدیرعامل هلدینگ صنایع تامین با اصحاب رسانه برگزار گردید. در این دیدار محسن محمدی ضمن بیان دستاوردها و موفقیت های شرکت در سال 1401 از برنامه های آتی این هلدینگ سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی صنایع عمومی تامین؛

در ابتدای نشست مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت به تشریح فعالیت های صورت گرفته در هلدینگ و شرکت های تابعه پرداخت.

ایشان در ابتدای نشست اطلاع رسانی به مردم را یکی از وظایف مدیران توصیف کرد و آن را یکی از جلوه‌های مهم شفاف‌سازی و صیانت از حقوق سهامداران و عامه مردم را در اطلاع رسانی دانست. ایشان ضمن اشاره به اینکه سهامداران اصلی هلدینگ بازنشستگان محترم و خدوم کشور که بالغ بر ۴۵ میلیون نفر هستند می‌باشند و با توجه به اینکه عرصه فعالیت هلدینگ سراسر کشور است یکی از وظایف اصلی خود را پاسخگویی به مردم ایران دانست.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین ادامه داد: همکاران ما در صنایع عمومی تامین سعی کردند با روش و منش خود و تلاش شبانه روزی حداکثری تولید را داشته باشند تا بتوانیم بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کنیم.
وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ نفر کارگر خدوم و زحمتکش در شرکت‌های تابعه ما کار می‌کنند که به دست پرتوان آنها این تولیدات انجام می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین افزود؛ یکی از بخش‌های مهم هلدینگ حوزه زراعت و دامپروری که به صورت مستقیم به امنیت غذایی کشور و مردم گره خورده است. شیر خام با کیفیت و مرغوب یکی از مهمترین کالاهای غذایی اساسی برای تغذیه سالم مردم است اگر تغذیه مردم به صورت سالم و با کیفیت تامین شود خیلی از بیماری‌ها و مشکلات آتی که بعداً گریبانگیر سیستم درمانی کشور می‌شود جلوگیری می‌کند. بنابراین در هلدینگ صنایع عمومی دو هدف مد نظر است؛ اول اینکه تولید کشور تقویت می‌شود و امنیت غذایی ایجاد می‌گردد دوم جلوگیری از اثرات منفی تغذیه ناسالم صورت می گیرد و کمک می‌کند بار سیستم درمانی کم شود و سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر مستقیم کمتر تحت فشار قرار گیرد که این دو با هم دلایلی بوده است که صنایع عمومی تصمیم به تولیدات دامپروری و زراعت گرفته و بنا به تقویت آن  دارد.

محمدی ادامه داد: در گام نخست در دوره ۵ ساله بنا داریم تولید شیر خام را به ۵۰۰ هزار تن در سال برسانیم و در گام بعدی به یک میلیون تن افزایش دهیم. و بعد از آن گسترش زنجیره تولید بالا دست زراعت و بعد در پایین دست که فرآوری محصولات لبنی‌ است را داشته باشیم.

وی در خصوص دیگر حوزه های فعالیت هلدینگ صنایع عمومی تامین گفت: در حوزه صنعتی کارخانجات بزرگ لوازم خانگی پارس و شرکت پارس الکتریک را داریم که در سال گذشته با تلاش بسیار توانستیم تولیدات آنها را افزایش قابل توجهی دهیم. در سال ۱۴۰۲ این جهش بیش از پیش خواهد بود. در سال قبل در این حوزه رشد ۳۰ درصد را شاهد بودیم و در چهار ماهه امسال توانستیم تولیدات را بیش از ۴۴ درصد رشد دهیم. در شرکت پارس الکتریک در چهار ماهه اول امسال توانستیم رکورد ۱۲ ساله را جابجا کنیم و تا پایان سال حتماً بیشتر خواهد شد.

در سایر شرکت‌های صنعتی مثل شیرخشک بروجرد توانستیم محصولات با کیفیت را تولید کنیم و بخشی را صادر کنیم و بخشی از تولید نیز مصرف داخل گردید.

محسن محمدی در خصوص احیای واحدهای تعطیل یا نیمه تعطیل افزودند؛  همکاران ما با تلاش خود توانستند دو شرکت صنعتی نیمه تعطیل را احیا و به تولید برسانند. یکی از آنها شرکت کارتون البرز است این شرکت در ۱۰ ساله گذشته زیان ده بوده و ما تنها در یک سال گذشته توانستیم ۱۶ میلیارد تومان سود در آن ایجاد کنیم. و شرکت دیگر عالم آرا است کهتوانسته است ضمن پرداخت مقداری زیادی از مطالبات سال های گذشته قراردادهای مهمی را منعقد و تحویل کارفرما دهد.

محسن محمدی افزود: در راستای توسعه دامپروری‌ها چند مزرعه جدید را در سال قبل تکمیل کردیم. یکی تکمیل فاز ۲ دامپروری ماکو، بعدی تکمیل فاز ۱ درگزین در استان همدان و بعدی تکمیل فاز ۱ دامپروری دلفان در استان لرستان بوده است.

در رابطه با برنامه‌های امسال در حوزه دامپروری در چهار ماهه اول امسال دامپروری جدید در ملایر استان همدان در حال انجام است همچنین در شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی نیز مزرعه جدید را آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حل موانع تولید از برنامه های اصلی شرکت است از حل شدن مشکل ۱۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی ایجاد شده سخن گفت. وی تاکید کرد: با توجه به کمبود نقدینگی در کشور و سختی دریافت تسهیلات از بانک‌ها، همکاران ما توانستند از محل بازارهای سرمایه، مولدسازی دارایی‌ها، نظام بانکی و روش‌های مختلف بیش از ۵ برابر تامین مالی کنند که این تامین کمک بسیار شایانی به رشد تولید کرد.

موضوع دیگر بحث بومی‌سازی است با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان توانستیم برخی محصولات و نیازها را بومی‌سازی کنیم. یکی از آنها سیستم عامل و نرم‌افزار تلویزیون بود که بومی‌سازی کردیم. ما با مراکز علمی مهم کشور تفاهم‌نامه‌ها را منعقد کردیم که برخی از آنها تبدیل به قرارداد شده و عملیاتی نیز شده است. مثل کشت هیدروپونیک و یا احیای نژاد دام سیستانی که به تولید نیز رسیده است و بهره‌گیری تکنیک‌های برتر ivf دامپروری، تولید دستگاه تصفیه هوا و عینک درمان تنبلی چشم که از جلوه‌های همکاری شرکت‌های ما با شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز ما سعی کردیم با آموزش جوانان و پرسنل و ایجاد مراکز کارآموزی بخصوص در مناطق محروم و کم برخوردار این کار را پیش ببریم که مردم را توانمند کنیم.

در مجموع توانستیم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۰۰ درصدی سود هلدینگ را داشته باشیم. و این نوید را می‌دهیم در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ ما افزایش سه برابری سود را خواهیم داشت.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین در انتهای نشست از برنامه ریزی صورت گرفته درسال جاری در خصوص پذیرش این هلدینگ در بازار سرمایه خبر داد.

در پایان نشست مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *